CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, February 20, 2009

Air mata ini untuk apa?


Benak diterjah…

Masalah itu perlu dirungkai

Masalah ini perlu diselesaikan

Kiri,kanan,depan dan belakang

Terhimpun sebak itu di hujung atma…


Tanpa disangka

Air panas itu mengalir lagi

Mulanya,sekadar dengar di hujung telinga

Sejurus disapa si dia

Sendu,memecah sunyi buana…


Air mata ini untuk apa?

Malu mula menjalar

Sahabat di sisi tak mampu berbuat apa..

Tangisan terus berbunyi sayu

Mungkin aku kan berasa lega…


Aku nekad

Izinkan aku derhaka buat kali ini

Kuhimpun kekuatan bersama teman

Inilah bulat suara hatiku

Biarlah aku dituduh khilaf…


Sekarang aku tahu…

Air mata ini penenang rasa

Sedangkan si gagah menangis tatkala dilukai

Inikan pula aku ?

Mampu air mataku ini membanjiri bumi gersang


Semua ini membuat aku kuat..

Semua ini membuat aku tegar..

Semua ini membuat aku kental

Tanpa semua ini…

Air mata ini takkan mengalir…

0 comments: