CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, November 2, 2009

Lorong Juang Itu...

Langit biru berhias awan mendung

Semendung hati berperang rasa dan jiwa

Menuntut diri mencipta lorong keluar

Melaungkan apa dirasa!!!


Terkadang nurani kecut

Benarkah aku di lorong juang penuh duri ini???

Sedang benak hanyir basi tanpa pasti

Lupa pada janji tuhan yang benar tanpa ragu lagi…


Tercipta lorong juang itu

Tatkala runtuh Khilafah Agung berpaksi unggul

Meruntun para mujahid bangkit tangkas sehebat arjuna!!!!

Mencari ganti benteng kebal Agama seruan Muhammad…


Sekarang aku di lorong itu!!!!!

Atma bingkas bangun menerpa menguak jendela rasa

Tiada lagi gundah gulana bertandang resah

Aku di lorong yang benar…

Namun, andainya aku tersungkur rebah

Aku pasti akan diganti dengan dia yang lebih sempurna…

0 comments: