CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, February 3, 2008

Kasihnya ibu...membawa ke syurga


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuhu Wamaghfiratuhu Waridhwanuhu……

Apa khabar kawan-kawan semua? Aku sihat Alhamdulillah…..dan aku harap kawan-kawan pun sihat di bawah payungan rahmat Allah yang Maha Esa.

Dah lama kan kita tak bersua. Banyak benda yang aku nak sembangkan, tapi hari ni aku nak ajak semua sembang pasal " Kasihnya ibu ".mmm…..Sebak pulak nak tulis pasal ibu ni, dan satu lagi teringatlah ibu kat Malaysia nun jauh di sana…Al-kisahnya, hari ni aku rasa semacam je…sejak dari pagi. Hati terasa bagai diketuk untuk menghubungi emak di rumah, tapi aku cuba untuk tak hubungi sebab, waktu tu dah agak lewat dan takut-takut ganggu mak dah nak tidur….tapi, runtunan semakin hebat….aku akur juga melangkahkan kaki keluar telefon. Cubaan sekali lagi menduga…koneksi internet tidak mengizinkan untuk aku hubungi emak.Menurut sahabat baik aku ustaz Al Pahmi…gangguan koneksi internet berlaku mungkin dalam masa seminggu ni, diakibatkan oleh sistem di pengkalan laut mediteranean sedikit terjejas . Tapi, aku tetap terus mencuba dan mengharapkan keajaiban yang memungkinkan aku dapat berbicara dengan emak di rumah. 15 kali aku mendail, akhirnya…..suara emak muncul di hujung talian. Alhamdulillah…..kupanjatkan kesyukuran buat Rabbul Jalil sebab memberikan kesempatan mendengar suara emak. Serta-merta keresahan,kegundahan,kesedihan dan kekusutan yang aku rasai sejak pagi tadi hilang ditelan keseronokan setelah berbicara dengan emak.Fuuuhhh….itulah kasihnya ibu dapat mengatasi segalanya.Banyaklah yang aku sembangkan dengan emak…terubat rasanya kerinduan. Oklah sahabat-sahabat rasanya benda macam ni pernah terjadi kepada kita semua. Siapalah yang tak sayangkan ibunya kan? Aku percaya setiap di antara kita senantiasa menanamkam azam untuk berbakti kepada kedua ibu bapa. Sama-samalah kita doakan agar kita dikurniakan saat tersebut yang di mana kita dapat memberi sepenuh perhatian kepada mereka berdua. Beberapa hari lepas seorang sahabat berseloroh seandainya tak dapat berbakti dan membalas budi kepada kedua ibu-bapa. Aku ingatkan dia, tak semestinya kita nak limpah-ruahkan ibu-bapa kita dengan kesenangan dan kekayaan semata, tapi doa daripada seorang anak yang soleh pastinya sudah menyejukkan hati seorang ibu dan ayah. Tak dapat berbakti di dunia, doalah agar kita dapat berkhidmat kepada mereka di akhirat nanti InsyaAllah…Ok lah sahabat-sahabat, nak cakap pasal jasa dan pengorbanan ayah ibu ni pastinya banyak sekali. Aku rasa kita sebagai anak perlulah senantiasa mendoakan kebahagiaan mereka di dunia dan di akhirat kan!!!...

Oklah cerita sikit tentang beberapa hari ni. Aku dan kawan -kawan exco dah keluar tangkap gambar untuk buat carta organisasi. Rasa seronok bila dapat tangkap gambar ramai-ramai dan rasa kasih-sayang Allah senantiasa bersama kita.Walaupun berbeza dermaga untuk kita berlabuh tapi kita tetap menuju kepada Allah yang esa. Terima kasih wahai tuhan kau kurniakan aku nikmat ini.Alhamdulillah……………………..oklah nanti aku posting lagi yah!!!! Satu lagi, terima kasih kepada yang sudi membaca, dan bagilah komen sikit kot-kot lepas ni aku boleh tulis dengan lebih baik lagi.

Kata Hikmah Hari Ini: " Hikmah adalah milik orang beriman yang hilang." Saidina Ali K.W.H

0 comments: