CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, May 1, 2008

Penat.......anda kenal?

Kawan-kawan kenal penat tak? Aku kenal sangat dengan penat dan lebih-lebih lagi kenal dengan sangat penat...hehe..Bukan apa, hari ni aku rasa macam penat sangat, tapi dalam kepenatan tersulam di sana keseronokan bersama kawan-kawan mengharungi hidup di bumi anbiya' ni.Kalau nak cakap pasal penat, 24 jam pun kita takkan habis cakap. Macam -macam jenis penat ni, betul tak? kalau seorang pelajar pasti penat sebab setiap hari menghadap buku yang banyak dan nota nota yang perlu disiapkan. Kalau seorang pelayan restoran sudah tentu penat melayan karenah pelanggan yang berkunjung. Seorang ibu pula, pasti penat melayan karenah anak-anak, apatah lagi ibu-ibu yang ada anak-anak kecil yang sentiasa merengek minta dilayan.mmm...Bagi aku kepenatan ibu tak dapat kita hitung dengan wang ringgit. Sebagai anak yang soleh, doa kita yang bersungguh-sungguh perlu kita panjatkan untuk ibu tersayang.Cuba bayangkan seorang ibu mampu menjaga 10 ke 20 orang anak dengan selamba tanpa rasa penat, tapi kita pasti disebalik kepenatan ibu terlindung seribu satu pengharapan yang menggunung buat kita, cuma antara kita sedar atau pun tidak....mmm... cakap pasal ibu..Hari ni Hari Jadi Ibuku... selamat Hari Ulang Tahun yang ke 59 buat ibu tersayang. aku doakan moga kau bahagia dan hidup aman sentosa.Ketahuilah aku terlalu sayang padamu....Terima Kasih ibu...

Oklah, cerita sikit pasal hidup. Hari Jadual imtihan masih lagi belum keluar.Esok cuti hari pekerja, Lusa Cuti Hari Jumaat,Tulat agak-agaknya baru nak keluar jadual tu. Hari ni jugak aku ke Talaqqi quran, dah nak masuk juzuk 8. Doakan semua berjalan lancar dan baik ya. Ok la, jumpa lagi ya...Adios Amigos...

0 comments: