CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, May 4, 2008

Sedih....

Assalamualaikum...

Tidak dinafikan perasaan sedih pernah dialami dan dirasai oleh semua insan. Kesedihan ini terjadi disebabkan banyak perkara. Kadang-kadang sedih sebab kehilangan orang yang tercinta. Ada pulak yang sedih sebab ditinggalkan seseorang yang dicintai. Tak kurang juga yang sedih sebab Gagal dalam sesuatu perkara. Pokok pangkalnya perasaan sedih ni datang apabila kita dilanda sesuatu musibah atau kecelakaan. Perasaan sedih ni susah nak dibuat-buat, cuba kawan-kawan buat-buat sedih, mesti tak menjadi punya....Perasaan sedih ni sukar diubat kecuali dengan satu, kita kena kerap dan sering mengingati Allah. Nescaya perasaan sedih tu akan hilang. Namun yang paling penting bukan hanya masa sedih ja ingatkan Allah, tetapi perlu ingat Allah pada setiap masa.Cakap pasal sedih ni, dua tiga hari ni perasaan tu asyik merundung hidup aku ni. Pertamanya sebab abah tengah sakit dan kedua dan ketiganya banyak lagi la benda yang membengkak dalam pemikiran aku ni. Mujur ada teman-teman yang menghibur hati, taklah aku layan sangat perasaan sedih tu. Moga-moga Allah membuka jalannya untuk aku menghadapi semua ni.

Mmmm......Jadual imtihan dah keluar hari ni. Aku akan mula periksa tanggal 17hb ni, dan akan tamat pada 14 Jun......satu masafah yang panjang. hampir-hampir sebulan menempuhi ujian. Moga-moga Allah bagi kemudahan InsyaAllah.....Adios....

0 comments: