CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, May 2, 2008

Cantik...


Assalamualaikum....

mmm....korang semua suka benda cantik tak? haha....kalau kita jawab tak suka, pasti kita dianggap macam tak betul sikit kan? sedangkan Allah itu cantik dan suka semua yang cantik. Aku dapat rasakan yang semua orang sukakan benda yang cantik. Taki kiralah orang ke, bunga ke, kereta ke,rumah ke pasti kita nak yang cantik-cantik kan? Tapi Allah itu Maha Bijaksana, ada juga benda-benda yang diciptakan agak kurang cantiknya. Kalau semua orang cantik, siapa nak jadi hodoh...hahaha....Tapi orang yang cantik tak semestinya cantik perangainya, dan orang yang hodoh tak semestinya perangainya buruk. Jangan salah faham, kadang-kadang tu ada juga orang yang cantik perangainya cantik bak rupanya , dan ada jugak yang buruk perangainya sebijik macam buruk mukanya.mmm.....tapi bagi aku, semuanya berbalik kepada perangai,tingkah laku dan yang paling penting adalah hati....Kalau hati baik dan suci pasti semuanya akan cantik, tapi kalau hati busuk, muka pun tak hadap nak tengok....ehehe...

Hari ni aku dikhabarkan, abah akan masuk Hospital sabtu ni dan akan menjalani pembedahan di bahagian pundi kencing. Doktor kata, abah diserang kanser pundi kencing. Ya Allah, lemah jantung aku bila dapat berita tadi. Tapi apa yang aku mampu aku lakukan? Abah, anak abah ni hanya mampu berdoa dari jauh ja. Ya Allah kau selamatkanlah abah aku, dan berilah seribu ketabahan kepada dia untuk tempuhi semua dugaan ini. Abah, Ketahuilah anak abah ni terlalu sayangkan abah. Ya Allah kau kuatkanlah dia.....

0 comments: