CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, June 29, 2008

Penghargaan,Terima Kasih dan Selamat Tinggal...


Assalamualaikum...

Penghargaan dan terima kasih selalunya kita akan berikan di atas setiap sesuatu yang kita terima samada secara besar-besaran atau kecil-kecilan. Tambah tambah lagi rasa terima kasih dan syukur di atas setiap sesuatu nikmat yang dikurniakan tuhan kepada kita. Hamba yang bersyukur adalah hamba yang senantiasa mengingati Allah pada setiap detik dan waktu. Mensyukuri nikmat yang dikurniakan adalah sesuatu yang dituntut agar apa yang kita rasai akan berterusan dan akan ditambah oleh Allah s.w.t. Sebagaimana penegasaan Allah dalam surah Ibrahim : Sekiranya kamu bersyukur makan akan kutambah kepadamu dan sekiranya kamu kufur sesungguhnya azabku amatlah pedih. mmm....tertanya dibenak hati, adakah aku sudah mencapai tahap syukur yang telah digarispandukan tuhan? Sudah pasti terketuk pintu hati dengan mengatakan akau belum benar-benar bersyukur, kerana segala sesuatu yang kuterima ada sahaja yang tidak kena dan sering aku leteri dan tidak puas hati. Ya Allah selama ini aku leka dan alpa di atas setiap nikmatmu. Aku tak mahu jadi mereka yang tidak bersyukur, yang sentiasa merungut di atas setiap nikmatmu, tak pernah menganggap semuanya adalah terletak di atas tanganMu yang Maha Mulia dan telah tertulis di dalam jadual perjalanan pentadbiranMu...Bantulah aku menjadi hambaMu yang sentiasa bersyukur dan bertasbih buatmu...

Saat menulis ni, aku sedang menghitung jam untuk berlepas pulang ke Malaysia Al-Mahbubah. Walaupun sampai ke saat dan detik-detik akhir ini aku masih meragui status tiket kami yang masih belum berada di tangan. Tetapi aku tahu Perancangan Allah itu maha hebat. Ujian yang getir ini disiram ke atas hamba yang lemah lantas untuk menguji tahap kesabaran dan keimanan di atas setiap ketentuan. Tetapi aku yakin semuanya akan berakhir dengan penuh hikmah dan halus. Di kesempatan yang berbaki di bumi barakah ini, aku ingin merakam ribuan terima kasih kepada semua sahabat yang sentiasa berada di sisi tanpa mengenal jemu. Doakan kepulanganku direstui dan doakan moga aku dengan tenangnya dapat menziarahi makam ayahanda untuk menghadiahkan sekudus Al-Fatihah buatnya. Aku dapat rasakan yang dia sekarang berada di syurga. Buat teman, Peron,Aisam,Rosman,Latib,Rafis,Hadi,Rodi,Adi,Radhi, dan yang lain ribuan kemaafan aku pohon di atas setiap kesilapan,kekasaran,keterlanjuran,kebiadaban dan kesombongan. Antum adalah terbaik buat aku.Doakan yang terbaik untukku dan aku takkan pernah lupa mendoakan yang terbaik untuk antum. Pastinya aku akan merindui senyum manis, gelak tawa dan gurau senda antum. Buat Aisam, tabah ya!! ana tau anta boleh...Buat Adik Iman dan Firdaus, terima kasih kerana sudi menjadi teman permusafiran dan doakan semua berjalan dengan lancar...InsyaAllah...

Terima kasih...

0 comments: