CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, April 29, 2008

Hati dan Perasaan.....tenteram vs berkecamuk..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Haaa…apa habaq kawan-kawan semua? Aku sihat Alhamdulillah….Kawan-kawan semua macam mana? Aku harap semua senantiasa dalam keadaan ceria dan gembira. Susah jugak nak masuk ke dalam blog ni tadi, banyak sangat sawang yang terpaksa aku buang sebelum menembusinya. Hehe….maknanya lama la tak update blog ni. Pertama sekali sebab sibuk sangat bertungkus lumus nak menghadapi exam yang dah dekat, Kemudian disulam dengan kerja-kerja di Restoran Putra yang agak baru mula nak menapak.Tapi aku sentiasa berdoa moga-moga Allah memberkati setiap usahaku.

Oklah, Hari aku nak ajak kawan-kawan semua bercerita sikit tentang hati dan perasaan. Mmm… macam pelik pulak tajuk hari ni..Hai adakah aku dah dilamun *****. Haha….takut jugak kalau suatu hari nanti dilanda benda ni. Tapi aku perlu sedikit bersedia menghadapi semua benda ini. Ok, tapi hari ni aku nak cerita tentang hati dan perasaan secara umum. Sebenarnya hati dan perasaan ni mempunyai satu ikatan yang kuat yang kadang-kadang sukar dan payah untuk kita tafsirkan. Hati kadang-kadang berkecamuk dek kerana perasaan yang tak terarah. Satu contoh , Hati terasa sedih sebab sahabat yang disayangi buat tak peduli. Perasaan pada waktu itu bercampur-baur sebab hati tak terarah…Ahh…susah nak cerita, sebab hati dah perasaan ni akan terkawal seandainya kita pandai menguruskannya. Tapi masalah aku sekarang ni, perasaan ni macam-macam. Mungkin juga silap aku kot. Teringat pesan tok guru. Katanya badan dan seluruh anggota perlu dijaga sebab ianya kurniaan Allah yang tiada ternilai. Semua itu perlu dijaga dengan memberi makan yang cukup untuk memastikan ianya sentiasa sihat dan segar. Namu Hati juga perlu dijaga.Dengan apa? Dengan Zikrullah. Bila mendengar kembali kata-kata ini…hati dan perasaan jadi terurus dan aku harap benda ni akan berterusan dan aku tak mahu hati yang berkecamuk sebab nanti jadi tak selesa.

Oklah cerita sikit pasal hidup,. Aku sekarang ni daftar masuk Maahad IQRA' untuk belajar mengaji secara bersanad. Seronok rasanya, dapat belajar depan Syiekh dan mengetahui yang selama ni aku baca Al-Quran silap. Kata Syiekh silap banyak lagi pahala banyak..aku jugak sedang mempersiapakan diri untuk menghadapi imtihan yang tak lama lagi. Paling tension, aku tak tahu lagi bila periksa, sebab jadual tak keluar lagi. Tapi esok aku akan pergi tengok, dan harap-harap ada.Buat akhirnya aku nak ucap terima kasih kepada semua dan ketahuilah kamu semua amat istimewa di hati aku, dan terima kasih juga kepada mereka-meraka yang pernah menjdikan aku istimewa di hati mereka.Adios….

0 comments: