CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, December 11, 2007

Dimensi membutakan hati...


Salamullahi'alaikum Warahmatuhu Wabarakatuh….

Selamat bersua kembali …..Bagaimana kawan-kawan hari ini?. Aku sihat Alhamdulillah, dan seperti biasa aku menjalani hidup sebagai seorang hamba Allah yang perlu tunduk dan patuhi semua arahan dan menjauhi larangan-Nya.mmmm…..apa kata sebelum aku cerita pasal hari ni, kita cakap sikit pasal hati. Bagi aku, hati adalah satu tempat yang mana berhimpun seribu satu perasaan,penyakit,kebaikan,keburukan dan macam-macam lagi. Hanya diri kita sendiri yang dapat mengenal pasti samada hati kita ni bersih ataupun kotor.mmm….sama-samalah kita koreksi diri kita, adakah hati kita bersih atau kotor bersalut dosa.Rasulullah bersabda, " Sekiranya ia bersih maka akan bersihlah seluruh jasad, dan sekiranya ia kotor maka akan kotorlah jasad seluruhnya, dan ia adalah hati".

mmm…Pagi ni, adalah pagi yang baik buat aku, kerana Allah masih mengizinkan untuk aku menghirup udara nyaman yang dikurniakan-Nya, Alhamdulilla. Pagi ni juga, Aisam bersiap –sedia untuk ke Sinai. Banyak juga pakaian yang dia bawa.Firstly, aku kesian tengok dia sebab dia tak berapa sihat.Hidungnya bersepah…poor Aisam!!!! Dan disamping tu aku doakan moga perjalanan dia selamat.Aku difahamkan dia kan panjat Gunung Sinai tu malam ni. InsyaAllah dalam pukul 1.00 pagi agaknya.mmmm…..tadi aku sempat cakap telefon dengan dia, dia sebenarnya risau, takut-takut semput dan tak dapat sampai ke atas.Aku rasa, dia akan sampai ke atas, jika berbekalkan kekuatan,ketabahan,kesungguhan dan penuh pengharapan.satu lagi jika bebekalkan air…hehehehe…Aku dah ada pengalaman memanjat Gunung Sinai.Penatnya tak dapat aku nak gambarkan.Seperti yang diduga, akulah orang terakhir yang sampai di puncak.Satu pengalaman yang takkan dapat aku lupakan sampai ke Akhir hayat nanti. Tak lupa aku sentiasa doakan moga Aisam selamat. Sincerely aku cakap, sunyi jugak kalau dia tak de kat rumah…hehehehe..

Hari ni aku tak ke Kuliah sebab madah hari ni semuanya yang telah diberi Muqorror dan madah fasa 2.mmmm…InsyaAllah esok akan pergi sebab esok ada madah yang belum habis diajar.Doakan moga aku diberikan kekuatan.Hari ni jugak aku tolong Brahim buat bahas dia,kesian tengok dia terkapai-kapai lagi.Aku pun bukannya pandai sangat, tapi takat nak ajar sikit-sikit tu boleh la…Lepas tu aku tengok cerita THE WILD.mmm…korang dah tengok? Best jugak, sinopsisnya Seekor singa menjalani satu episod perjalanan yan panjang untuk selamatkan anaknya.mmm…bentuk cerita ni ,animasi haiwan..seronok jugak, sekali-sekali dapat tengok. Kalau korang nak tahu lebih lanjut pasal cerita tu, tengok la sendiri bila ada masa lapang.mmm…begitulah dapat kita lihat bagaimana pengorbanan seorang ayah untuk selamatkan anaknya…Kita pulak, nak hargai ayah pun susah…

Oklah, tak nak cerita panjang-panjang, nanti korang bosan..hehe..InsyaAllah esok aku posting lagi ya!!!

Kata Hikmah Hari Ini: " Merasa kagum dan bangga terhadap diri sendiri berlawanan dengan kebenaran dan sifat demikian merupakan penyakit hati " Saidina Ali KWH

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

Mari kita teruskan langkah yang cemerlang dan hayunan yang gemilang :0