CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, December 13, 2007

Saling Memahami

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Doaku bersama sahabat-sahabat yang senantiasa berada di hati sanubari…Kawan-kawan ingat kat aku tak? Hehehe…kalau ingat terima kasih banyak -banyak ya!!...oklah sebelum aku cerita pasal hari ni, mari kita sembang-sembang sikit tentang pengorbanan.Bagi aku pengorbanan adalah satu kerelaan melepaskan sesuatu dalam keadaan dipaksa dan keterpaksaan.Selalunya pengorbanan ni, kita lakukan demi mendapatkan benda yang kita inginkan.Betul tak?...Oklah, kalau kawan-kawan ada komen pasal pengorbanan ni, boleh sama-sama berkongsi pandangan, dan bersempena Hari Raya Korban yang akan menjelma tak lama lagi, sama-samalah komen ya…

Hari ni aku ke kuliah lagi, macam biasa naik van yang disediakan.mmm…di Kuliah, Muhadhoroh yang pertama madah Qiraat. Kalau ikutkan, doktor sepatutnya masuk dewan pukul 9.00 pagi tapi, dia masuk pukul 10.50 pagi. Fuhhh….1 jam 50 minit aku duduk dalam dewan tunggu Doktor datang.mmm….sambil tunggu doktor dapat jugak aku muqorror madah Qaah Bahas dan Lahjaat..Alhamdulillah, senang sikit nak baca buku lepas ni.Doktor masuk dalam 15 minit sembang-sembang tentang bab-bab yang akan naik dalam exam, kemudian dia keluar. Lepas tu aku pun keluar dan terus menuju ke Masjid Al-Azhar untuk tunaikan solat zohor.Kemudian aku terus balik.

Sampai di rumah. aku terus serang kantin untuk makan tengah hari.mmm…suasana kantin sekarang ni dah lain, tak best sangat macam dulu,sebab dah ganti orang baru..mmm aku rasa macam susah nak sesuaikan diri.Rungutan pun aku dengar daripada pekerja-pekerja lama yang tak berapa suka dengan orang baru ni. Asyik mengarah yang itu dan yang ini…Sabar jelah ye…hehehehe…

Malam pulak banyak jugak aku dapat buat nota, biasalah kan, dah dapat muqorror, lajulah sikit.Tengah-tengah asyik study,Ammu Ramadhan datang nak jumpa.mmm….dia beritahu yang pagi tadi, orang pejabat air datang.Orang tu nak datang buat spot check betul ke Rumah Perlis ni Rumah Pelajar. Ada satu benda pelik, di Ramsis Rumah ni dikategorikan sebgai safarah, kat Hayyu sadis Sebagai Tijarah.Oh.noooo!!!! kalau kena bayar atas tiket tijarah lagi melambung lah jawabnya.mmm…tapi Ammu Ramadhan dah jelaskan bahawa rumah ni memang rumah pelajar dan restoran kat sebelah tu adalah untuk tempat pelajar makan. Lepas tu, orang tu pun percaya dan minta ammu Ramadhan pergi ke Hayyu sadis untuk selesaikan bayaran tertunggak dari bulan 10 tahun lepas sampailah bulan 10 tahun ni.mmm…nak tahu berapa kena bayar? Semuanya LE4646.98.Selepas bayar semua ni, satu resit akan diberikan dan bulan selepas ni, hanya perlu bayar LE130 sahaja.Jadi esok, aku dengan Ammu Ramadhan akan ke Hayyu Sadis untuk selesaikan semua benda ni.Semua doakan moga urusan ini dipermudahkan ya..

Oklah, aku ada tetamu malam ni, abang Yon. Kak Ibah dok kat Alex,masuk kuliah.dia bujanglah seketika.Oklah, esok aku posting lagi ya…

Kata Hikmah Hari Ini: " Pohonlah Rezeki daripada Allah SWT melalui sedekah " Saidina Ali KWH.

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

emm..mmg YDP kita best :)