CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, December 8, 2007

Sahabat Umpama Jari...Hilangnya tiada Ganti

Assalamualaikum..

Firstly....sori sebab tersilap posting td. ni baru betul...hehehehehe...oklah aku mulakan hari ni dengan cerita pagi tadi.mmmm....pagi ni bangun lambat sikit sebab hari ni tak planning apa-apa.tepat pukul 9.30 pagi, aku dikejutkan dengan kedatangan ustaz latib. aku say " Hai " kat dia, lepas tu aku tidur semula.mmmmm....lebih kurang pukl 10 aku bangun balik.mmm...susah nak buang tabiat tido banyak ni..hehehehe...dalam hati tertanya-tanya mana ustaz latib? dah balik ka dia? owh....bersalahnya kat dia..tak layan dia...semalam aku pergi rumah dia. dia layan aku macam anak Raja...lepas tu dia siap ucap terima kasih kat aku sebab aku ziarah dia...dan dia kata lagi, tetamu tu kan membawa rahmat....terngiang-ngiang kata2 dia semalam.rasa bersalah sekali lagi menyelubungi aku.tiba-tiba, dengar suara dia cakap telefon....owh...dia ada lagi..Dia datang bilik aku dan kata ini dah kali kedua dia datang....baru boleh jumpa aku.ah..malunya bangun lambat. Menurut dia, ada ustazah telefon dia seawal jam 6.30pagi, minta nak guna projector untuk program teknik menjawab soalan HEWI PMRAM.pagi-pagi lagi dia pergi rumah Kelantan uruskan semua tu. rajin betul Ustaz Latib ni.Untuk pengetahuan semua Ustaz Latib ni adalah Pengarah PMC (PMRAM Multimedia Center). dia nilah yang urus semua bab-bab teknikal di peringkat PMRAM.Kalau nak guna Perkhidmatan teknikal boleh lah hubungi dia.Hidup uataz Latib!!!!!!!!!!!!! hehehe....

Kemudian aku sembang ngan bang syukur. Dia ni orang kampung aku. dalam sepuluh minit naik motor sampai lah rumah dia dari rumah aku.kami sembang pasal kawan-kawan di Malaysia.Especially Nazim. Kelmarin dulu dia dia ada hantar mesej. Dia kata ayah dia sakit dan dia minta tolong doakan.Moga-moga Allah sembuhkan ayah dia.Amiiin....Bang syukur cerita dia sempat sembang dengan bakal bapa mertua nazim.Puji-puji nazim depan bakal ayah mertua dia.Sebenarnya, dia malu sangat dengan nazim,sebab nazim ni memang budak baik.Sampai nak hisap rokok depan nazim pun segan .Fuuuuhhhhh...tabik la Nazim...Tapi kita semua memang tahu yang nazim ni memang budak yang tersangat baik....hehehe...Disebabkan dia ni anak yang soleh, bakal bapa mertua dia ni, tak kisah walaupun Nazim bukan keturunan sayyidin dan sayyidat...mmmm......Bagus lah tu.Banyak lagi cerita pasal Nazim, apa pun Selamat Pengantin Baru aku ucapkan buat Nazim yang akan melangsungkan perkahwinannya pada 23 Disember ni.Moga semuanya berjalan lancar dan baik.

Lepas asar,aku sembang dengan Rafis. Dia cerita pasal kenduri kahwin abang dia. Pelamin dan bilik kahwin, dia yang hias.mmmm.....dia memang pakar dalam bidang tu. Sapa-sapa yang nak guna perkhidmatan dia boleh ja.hehehehe....Nanti aku nak kahwin panggil Rafis ja...save budget...hehehehe...Panggilan dekat seribu jugak sebab dua pasang.maksudnya dua orang la abang dia kahwin serentak. Dia kata dia pun nak melaram habis la, siap sterika dua pasang baju, warna biru dan kuning.Tapi pagi kenduri, dia bangun tidur terus kena buat kerja macam-macam, dan tak sempat la dia nak melaram pakai baju lawa.mmmmm....tak palah Rafis, nanti nta kahwin pakai la sepuluh pasang pun. Nanti ana sponsor satu pasang hehehe...Lepas tu kita pergi tangkap gambar kat merata-rata tempat,kebun kelapa sawit,sawah,dan penting sekali kat kebun getah mak ana.hehehehe....

Oklah,itulah cerita sahabat-sahabtku, kalau diorang tak dak mesti hidup aku sunyi. Thanks a lot sebab sudi jadi kawan-kawan aku.Sahabat umpama jari...hilangnya tiada ganti

Sampai sini shaja untuk hari ini, Esok aku posting lagi Insyaallah..

Kata Hikmah Untuk Hari ini:" Apabila engkau ingin mengambil seseorang lelaki sebagai sahabat, maka hendaklah kau memarahinya, sekiranya diamasih memberikan layanan yang baik ketika itu, maka bersahabatlah dengannya.Apabila berlaku sebaliknya maka tinggalkanlah dia.

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

emm...nureen ni mmg peramah n spoting heheh