CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, December 3, 2007

Hari yang menyenangkan

Apa khabar semua? Aku ok je. Hari ni tiada perkara-perkara menarik yang berlaku . Cuma aku merasa sedikit lega apabila mendengar penjelasan daripada Pak Cik Ramadhan tentang bil air Rumah Perlis yang menjadi sedikit kontrovesi dua tiga hari ni. Menurut dia….yang sebenarnya, syarikat air tu tak percaya dengan orang –orang melayu. Mereka takut kalau-kalau kita ni menipu. Jadi, sekarang ni pak cik Ramadhan lah yang menjadi Hero dalam kes ni. Dia dengan bersungguh-sungguh memberi penjelasan kepada syarikat air tu bahawa, Rumah kami ni bukan didiami oleh orang-orang safarah, tapi pelajar-pelajar yang menuntut ilmu di sini.mmmmmm…….Pada mulanya , Orang syarikat air tu mempertikai siapakah gerangan pak cik Ramadhan yang berlagak membela mereka ini? Mmmm….dengan ketegasan dan kegagahan yang ada pada diri pak cik Ramadhan, dia menjelaskan bahawa dia bekerja di Rumah tersebut dan mengetahui segala hal yang berlaku. Tabik spring untuk Pak cik Ramadhan. Kemudian Pak cik Ramadhan yang bersama sang Pegawai di Ramsis, diberikan satu surat untuk diisi dan diarahkan untuk dibawa ke Hayyu sadis untuk urusan Penukaran nama daripada safarah ke Baitu Tholabah.mmmm….selesai kerja.

Hari ni jugak, aku membuka buku-buku kuliah yang aku tak sentuh langsung lagi. Berdebar jugak rasa hati sebab dah dekat nak imtihan ni. Tapi aku rasa diri aku ni masih teruk lagi. Solatnya,zikirnya,Qurannya,bukunya,muamalatnya,…..mmmmmm aku kadang-kadang buntu. Tapi kalau aku terus buntu apa akan terjadi? Mulai saat ini akau akan cuba mengubah sikap diri kepada yang lebih baik. Sasaran aku, mesti najah tahun ni. Dah tak tahan dah….

Oklah, itu saja kot untuk hari ni. Insya Allah esok aku posting lagi.

Kata Hikmah hari ini: " orang yang paling jauh bermusafir ialah mereka yang sedang mencari seorang sahabat yang disukainya ". Saidina Ali K.W.H.

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

Emm...Dah dngr citer ni secara live td :)..ni plak nak baca...Nnt bleh suruh pakcik ramadan pakai kot..jd pegawai...pastu sabir pun bleh gak..heh