CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, December 16, 2007

Ikhlas tapi Jauh...


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Salam pertemuan sekali lagi.Aku doakan moga semua berada dalam keadaan yang baik dan selesa. Hari ni aku macam biasa sihat sejahtera.Oklah, bidayatan aku nak ajak kawan-kawan sembang pasal Ikhlas. Pendapat aku ikhlas ni hanya diketahui oleh tuan punya tubuh dan Allah S.W.T.mmm….dan seperti yang aku pernah dengar, ikhlas ni umpama semut hitam yang melata di atas batu hitam di malam yang gelap-gelita.maksudnya ianya tidak diketahui dan tidak dilihat oleh sesiapa.Ikhlas itu keluar luhur dari hati sanubari seseorang dan bukan kerana trerpaksa.Orang yang ikhlas ni , selalunya dia melakukan sesuatu bukan kerana inginkan nama,pangkat dan pujian.mmm…sekarang ni, cubalah kita sama-sama tepuk dada dan tanya adakah selama ini kita ikhlas dalam melakukan sesuatu kerja.oklah marilah kita sentiasa berdoa moga-moga Allah golongkan kita di kalangan orang yang ikhlas InsyaAllah.

mmm….hari ni adalah hari yang baik bagi aku.semuanya berjalan lancar tanpa ada masalah yang membebankan. Oklah ,hari ni aku banyak menyelak buku-buku untuk imtihan.selepas raya ni musim imtihan akan bermula.Aku kena mula awal untuk pastikan akau boleh menjawab dalam imtihan nanti.

Selepas Maghrib tadi, aku buat perjumpaan dengan semua AJKT. Aku berbincang pasal Hari Raya Haji yang akan tiba beberapa hari lagi.mmm…kami semua sepakat untuk membuat rumah terbuka kecil-kecilan pada hari raya pertama .Alhamdulillah ada beberapa orang sahabat-sahabat dari Perlis nak buat korban.InsyaAllah nanti kita akan korbankan 4 ekor khoruf.Terima kasih aku ucapkan kat mereka yang sudi buat korban tahun ni.kalau tak, buntu jugak kalau tak dak buat apa-apa masa raya nanti.Khoruf diaorang dah pergi beli tadi, ada kat belakang rumah.Siapa yang tak mandi hari ni boleh pergi tolong jaga kambing kat belakang rumah,hehehe….Oklah Kepada semua sahabat-sahabat dari Negeri Perlis Aku jemput datang rumah terbuka Perlis pada Hari Raya pertama nanti yah…

Malam ni jugak aku pergi Lapangan Terbang hantar Pegawai balik Malaysia. Jauh di sudut hati sedih jugak, sebab dia dah macam abang kitaorang.mmm….tapi dia balik pun bagus jugak, sebab banyak kebaikan untuk dia.dengar berita PNB dah tawar dia kerja.Aku doakan moga dia sukses dalam semua benda yang dia buat.Apa-apa pun terima kasih sebab jaga kitaorang di sini selama ni.

Oklah,aku rasa sampai sini dulu untuk hari ni.Kepada sesiapa yang teringat kat aku hari ni thank you banyak-banyak.Aku sayang korang semua. InsyaAllah esok aku posting lagi yah!!!

Kata Hikmah Hari Ini: " Tidak ada penyakit yang lebih menyulitkan daripada kebodohan. Manusia itu musuh dari apa yang ia tidak ketahui."Saidina Ali KWH

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

bz betul ydp...thanks bg makan shakmalah sedap..hehe :)