CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, December 2, 2007

Hari yang memenatkan

Sudah lama aku meninggalkan bidang penulisan ini.Rasa macam dah tumpul sangat.Tapi aku harapkan doa semua untuk aku terus mencuba untuk menulis.

Hari ini adalah hari yang boleh dikatakan memenatkan bagi aku.Pagi-pagi lagi aku dah bangun dan bersiap untuk ke syarikat air di Ramsis bersama Aisam,Sang Pegawai dan Pakcik Ramadhan (Nasrul).mmmm….buat apa lagi? Nak selesaikan masalah bil air yang melambung tinggi di Rumah Perlis ni.Nak tau berapa? LE15663.26…..Fuhhhh….Banyak tu kan? Bil ni tertunggak dari bulan Oktober tahun lepas.Air sungai Nil tu punyalah melimpah –ruah tapi mahalnya nak kena bayar.Seingat aku masa di Raudhah dulu tak pernah kena bayar air.Tapi mungkin bangunan ni di bawah safarah Malaysia,terpaksalah berhadapan dengan karenah birokrasi ni.Aku harap urusan ni akan selesai esok setelah orang pejabat air tu datang sini dan mengesahkan yang bangunan ni adalah rumah pelajar.mmmmmmmm……..Tapi lepas tu nak kena bayar jugalah bil yang lama-lama tu dengan kadar yang telah dikurangkan.

Lepas balik dari Ramsis aku terus tidur sampai asar .Lepas tu sambung tidur lagi sampai maghrib.mmmm….aku tak pasti apa yang memenatkan aku hari ni.Tapi yang pasti aku dah puas tidur.Baru sebentar tadi aku terima dua orang tetamu daripada teman-teman Indonesia.Banyak yang kami bualkan.mmmm…..Bagus betul mereka tu , selalu datang ziarah ke sini dan aku difahamkan ziarah ni dah menjadi rutin atau aktiviti mingguan mereka.Rasulullah kata,tetamu itu datang membawa rahmat.selepas mereka pulang, dada aku rasa lapang dan hati rasa tenang.Terima kasih Adin dan Rizki..nanti datang lagi ya!!!

Oklah nanti aku posting lagi esok.InsyaAllah doakan ya!!!

Kata Hikmah Hari ini: “ orang yang paling bakhil dalam urusan hartanya ialah mereka yang terlalu pemurah dalam menggadaikan maruahnya” Saidina Ali K.W.H

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

Dah lama jadi exco mesti pandai rancang itu dan ini :) tahun ni plak jd ydp utk kali ke 2 :) smoga allah memberi ganjaran yg setimpalnya..teruskan perjuangan..