CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, December 6, 2007

Motivasi Diri

Assalamualaikum

Bagaimana situasi kawan kawan sekalian hari ni? Aku sejuk sangat ni.....mmmmm tapi hari ni adalah hari yang aku rasa diri dimotivasi.

Kalau ikut perancangan kelmarin, aku dan Mon akan ke Maktab tansiq untuk buat urusan kesalahan ejaan nama ayah mon dalam syahadah muaqatah dia. untuk pengetahuan semua, mon dah habis belajar kat Al Azhar. Dia buat dua tahun terus menerus tanpa sangkut. Tahniah buat mon dan jangan lupa pula doa untuk kami yang tak habis lagi ni. Tapi tak jadi pergi, sebab terlajak tidur, lagipun mon tak jadi buat urusan tu sebab kesalahan nama tu sikit ja. Satu lagi, kalau ikut perancangan pagi ni nak keluar jogging dengan man bri, tapi tu la.......terlajak tidur....hahahah....sori ya bri....esok insyaAllah kita keluar jogging. Bri ni adik junior aku. hari tu dia balik Malaysia, datang balik sini lepas raya. badan dia naik banyak kilo jugak, tu yang dia ajak abang dia ni pergi jogging...hehehehe....abang dia ni boleh tahan jugak besar badannya.

Hari ni jugak aku habiskan banyak masa menelaah buku-buku kuliah. maklumlah exam is around the corner. Buku-buku banyak lagi yang tak sentuh. ya Allah berilah aku kekuatan untuk habiskan membaca buku......Amiin...mmmmm....hari ni jugak, lepas isyak tadi, Unit pendidikan ada buat ceramah motivasi yang disampaikan oleh ustaz Juzaili.mmmm....Ustaz Juzaili ni dah habis belajar jugak, dan sekarang ni dia tengah tunggu natijah peperiksaan untuk taqdim master. Kita doakan moga Ustaz Juzaili berjaya...Amiin...Masa motivasi tadi, banyak pengalaman yang diceritakan oleh beliau.mmmm...kiranya dia ni best student Usuluddin tahun lepas.Masa Konvokesyen hari tu dia naik pentas la untuk terima Anugerah Mahasiswa Cemerlang Fakulti Usuluddin. Harap-harap tu aku bolehlah ikut jejak langkah ustaz Juzaili dua tahun lagi.insyaAllah.....

Malam pulak, sempat jugak aku selak-selak dua,tiga helai muka surat muqarrar., dan malam ni aku plan nak tidur awal. Esok pagi boleh buat sujud sejadah secara jamaah. Oklah ya, lain kali aku posting lagi. doakan aku boleh bangun awal esok pagi ya!!!!

can cin cau......

Kata Hikmah Hari Ini: " Cabutlah kejahatan daripada dada (hati) orang lain dengan cara menanggalkan kejahatan daripada dadamu terlebih dahulu " Saiduna Ali KWH

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

Ruginya tak pi ceramah motivasi tu..Letih sangat ari ni :( Apa pun mabruk pada smua sahabat2 yg dah gradute :) ydp maaf tau hehe