CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, December 9, 2007

Jiwa yang tenang

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Doaku semoga semua berada dalam keadaan yang baik.Aku sihat alhamdulillah, cuma kepenatan sikit sebab semalam tidur sejam dan sampai sekarang belum tidur lagi. lepas posting ni, aku nak terus tidur. InsyaAllah esok kan tiba dan menjanjikan seribu satu pengalaman baru.

mmmm.....aku mulakan perjalanan hari ini seawal jam 5.15 pagi. seusai solat subuh aku get ready untu berjogging.sambil tunggu manbri bangun, aku online sekejap. Kebetulan wan ishak online. Apalagi sembang sakanlah.mmm....rumah dia baru pasang strymix, lepas ni boleh la sembang selalu. Banyak benda jugak yang kami sembang, sampai terlupa nak keluar jogging, lagipun bri masih tidur, nak kejut dia bilik dia kunci pulak.Last sekali, tak jadilah jogging hari ni sebab hari dah tinggi..hehehe..cerita balik pasal wan, dia kata esok dia akan cuba pergi pejabat agama untuk cari sponsor untuk korban kat sini. manalah tahu kan kot-kot ada rezeki. Pastu aku cadangkan dia telefon Datin seri, dia kata dia dah hubungi tapi, apa yang Datin Seri kata " Wan telefon semula ya!! saya kat indonesia" hehehehe....lepas daripada tu, dia tak telefon dah.hehhehe.....lepas ni cuba lagi ya wan!!!

Hari ni jugak aku pergi kuliah, macam biasa naik van yang disediakan. Jiwa rasa tenang dapat ke kuliah dengan kawan-kawan,terasa bagai diri dijaga dan sentiasa diperhati. Betullah Kata nabi, malaikat akan melebarkan sayapnya kepada orang-orang yang menuntut ilmu.mmmm....moga-moga kita tergolong dalam golongan tersebut. Amiiin...Di kuliah, kelas yang pertama Dr. Syafiq pensyarahnya yang mengajar madah adab arabi. mendengar syarahan beliau, kadang-kadang aku tersengguk sebab tak cukup tidur.Kelas berlalu selama dua jam.lepas kelas aku terus menuju masjid Al-Ahar untuk menunggu masuk waktu zohor.Selesai solat aku terus balik.

Di rumah macam biasa, aku banyak buka buku untuk menelaah . Aku cuba untuk tidur seketika, tapi tak boleh sebab telefon asyik berdering,pintu asyik kena buka.macam-macam yang jadi, tapi aku cooooollll....mmmm....kawan-kawan kita kena layan, sebab dioranglah yang membuat aku rasa dihargai. Lain kali datang lah ramai-ramai bilik aku ya! hehehehe.....Malam tadi jugak aku banyak mengajar adik-adik, nahu dan sebagainya. Aku ni bukan pandai sangat mengajar tapi takat nak tunjuk sikit-sikit tu boleh la. Kepada adik-adik kalau tak faham benda yang aku terang, aku minta maaf lah ya...

Oklah, esok nak bangun awal lagi. Now time for rest...esok aku posting lagi InsyaAllah.

can cin cau...

Kata Hikmah Hari Ini: " Apabila engkau mendapat nikmat, hendaklah engkau meraikan kehadirannya dengan bersyukur ". Saidina Ali KWH

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

semoga allah merahmati sahabatku.. :)