CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, December 10, 2007

Kekuatan jiwa dan Ketabahan hati

Assalamualaikum..

Kupanjatkan kesyukuran buat Tuhan Rabbul Izzati di atas nikmat Iman dan Islam, dan kudoakan moga kalian bahagia di bawah lembayung Rahmat Allah S.W.T. Aku seperti biasa sihat Alhamdulillah.

Cerita pasal hari ni. Macam biasa, Seusai solat subuh aku bersedia untuk berjogging.hmmmm...cerita pasal jogging ni, dah 3 hari tak jogging termasuk hari ni. Badan pun dah rasa berat semacam je....hehehehe...bukan apa, aku segan nak gerak man bri pagi2 buta tadi. tengok dia keletihan, dan aku rasa dia balik lewat semalam.mmm...tak jogging lagi la pagi tadi. mmmm....Jumpa Bri tadi, dia tanya nak jogging tak esok? aku jawab, ok insyaAllah jadi. Dia pun kata nak tidur awal dan janji untuk keluar jogging dengan aku esok. Moga Allah beri kekuatan kepada kami berdua untuk bangun awal pagi esok...

Hari ni aku pergi kuliah lagi. Tujuan pertama nak hantar bahas nusus dan yang kedua nak kutip Muqorror hehehe....Hari ni juga aku pecah rekod masuk semua kelas...Alhamdulillah.Pertama kelas Balaghah,Kedua Nusus Adabiah,ketiga Nahu dan keempat kelas Nusus Andalus. Alhamdulillah, doktor hari ni dah selesai mengajar dan bagi muqorror untuk madah nusus adabiah dan nusus andalus.mmm...nampaknya aku kena lebih tingkatkan fokus kepada menelaah pelajaran sebab exam dah dekat sangat. Dengar khabar daripada rodi, Kuliah Usuluddin dah keluar jadual imtihan. Diaorang akan mula pada 6 Januari 2008.Tak lama dah, dalam 3 minggu lagi. Moga Allah permudahkan. Kuliah hari ni habis pukul 3.00 petang. Berpinar-pinar mata aku dibuatnya.hmmmm....tu lah, sebelum ni malas pergi kuliah,hehehehe....Lepas habis kuliah aku terus balik.

Di rumah aku rasa letih sangat, lepas solat maghrib aku terus tidur sebab mata dah tak dapat menanggung keletihan yang aku alami.mmm....pukul 8.00 malam aku bangun tidur, tu pun aku rasa mengantuk lagi.Tapi aku gagahkan diri untuk bangun sebab banyak komitmen lain yang perlu aku tunaikan.

Hmmmm....Esok pagi aisam nak pergi Sinai bersama dengan orang MALTRADE kat sini. Nama dia Encik Izham. Beliau ni pernah bagi sponsor kat PMRAM masa buat Konsert dengan Hjjaz dulu. ingat tak? Diaorang ajak Aisam ni, sebab dia ni dah banyak kali pergi Sinai dan banyaklah pengalaman dan pengetahuan dia tentang tempat Nabi Allah Musa A.S. Aku doakan moga dia selamat pergi dan selamat pulang.

Oklah, aku pun tak nak tulis banyak2, takut korang boring. Esok pulak nak bangun awal.InsyaAllah esok aku posting lagi.

salam Manis...

Kata Hikmah Hari Ini: " Empat perkara yang sedikit, kekadangnya boleh menjadi banyak, iaitu : 1. Api 2. Permusuhan 3. Sakit 4. Kemiskinan " Saidina Ali KWH

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

Jiwa dan Hati mempunyi kaitan yang rapat :) semoga kita dapat mencoraknya dengan baik