CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, December 7, 2007

Salamullahi 'alaikum Jami'an Warahmatullahi Wabarakatuh...

mmmmm.....bersua kembali!!! Hari ni hati rasa senang sebab baru lepas telefon Mak dan Abah serta keluarga di Malaysia. Terubat rasa rindu di hati. Kebetulan aku telefon, mak dan abah baru balik dari rumah mak ndak di Utan Kandis (UK).Esok kenduri kahwin dik jie disana.Semua sanak-saudara turun berkampung di rumah mak ndak. lepas telefon mak, aku telefon rumah mak ndak, dapatlah cakap dengan pengantin baru, dik jie.mmm...lepas tu aku cakap dengan mak lang,rasa sebak pun ada sebab mak lang baru kehilangan pak lang beberapa minggu yang lalu. Al-Fatihah buat Pak lang. aku juga sempat cakap dengan anak mak lang, sepupu aku yang paling rapat dengan pak lang.Umur dia kira-kira baru 7 tahun, kesian kat dia. aku suruh dia baca doa banyak-banyak dan baca al quran untuk ayah dia.Moga-moga Allah tempatkan pak lang bersama orang-orang soleh. amiin...

Oklah kita patah belakang sikit. Hari ni Awal-awal pagi aku keluar jogging dengan man bri seperti mana yang kami janji semalam.Fuuuuhhhh.....Peluh habis satu badan.rasa segar sikit badan hari ni. Kalau aku selalu amalkan agak-agak boleh kurus tak?hehehehehe...Idola aku Jabal,dulu orang kata dia besar, tapi dia jogging tiap-tiap hari dan badan badan dia sekarang boleh tahan la...doakan aku istiqomah ya!

Lepas balik jogging aku sempat buat nota madah Qa'ah Bahas, adalah dalam 4,5 helai.Pastu, aku tidur sebelum pergi solat Jumaat. Aku solat jumaat kat Masjid Noury Khattab hari. nak jadi rezeki, Khatib yang bertugas hari ni Dr. Umar Hashim. Beliau sntuh pasal Haji, maklumlah sekarang ni kan dah masuk musim haji. Kita doakan Para Hujjah mendapat Haji yang mabrur. Amiin..

Oklah rasanya itu sahaja yang dapat aku coret untuk hari ni. kalau ada kesempatan esok aku posting lagi ya.

kata Hikmah hari ini: Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih..

1 comments:

Mohd Al Pahmi said...

ye laa...nnt kalau dah kurus lg cute la hee..la ni pun dah cute :)